2013. május 26.

Gazdag április és szegényebb május, avagy két hónap beszerzései

A május eleji sok napsütés és jó idő kiűzött a kertbe, úgyhogy az ültetés, gyomlálás, és egyéb tennivalók mellett kevés idő jutott könyvesboltokra, netes böngészésekre, és a blogomra. Ezt még tetézte a két hetes elutazásom, ami alatt nemigen sikerült hosszabb ideig számítógép közelbe kerülni, úgyhogy bár olvastam, a bejegyzések várattak magukra. Így most igyekszem bepótolni a lemaradást. Mivel a hónap utolsó hetét csak kibírom újabb könyv megvásárlása nélkül, arra gondoltam, hogy azokról a könyvekről, amelyek áprilisban és májusban gazdagították a könyvtárunkat egy közös bejegyzésben emlékezzek meg.

Lássuk akkor az áprilist.
Szokásomhoz híven elég sok könyvet vásároltam, de mentségemre mondva legtöbbjükhöz igen jutányos áron jutottam hozzá, sőt antikváriumos könyveket is vannak közöttük. Persze becsúszott pár drágább példány is,  de ahogy az majd lentebb kiderül, a május egy kissé ellensúlyozta az április többletet. Aki könyvbarát az nyilván ott volt az áprilisi könyvfesztiválon, a Millenárison, ahogy jómagam is, de ott csak három könyvet vásároltam. Az új Lee Child könyvet, az Összeesküvést, Jo Nesbo új könyvét a Kísértetet, és Robin Pilchertől az Újrakezdést. A világhíres anyukától Rosamund Pilchertől olvastam már, és nagyon szeretem a stílusát, a fiáét azonban még nem ismerem. Hát majd ezután. 



Az Európa Kiadó Modern Könyvtár sorozatában jelent meg Tommi Melender finn szerző regénye, A francia barát, valamint a Természet- és Társadalomtudományok sorozatban Paul Johnson történésztől a Hősök. Nagy Sándor, Julius Caesar, Churchill, de Gaulle… című kötet. Imádom a történelmet bármilyen műfajban is jut el hozzám, így nem volt kérdéses, hogy kell nekem Johnson könyve, amit egyébként most olvasok, és nagyon tetszik. A Melender regényt a nem ismerem a szerzőt, de ez a könyv felkeltette az érdeklődésemet kategóriába való illeszkedése miatt vettem meg. 

 

Aztán három antikváriumos beszerzés következett: Barátnők és ballépések (erről itt írtam), Ráklépésekben, és Az utolsó busz Woodstock felé (erről itt írtam). Az első kettőről entropic blogján olvastam. Nagyon szeretem a stílusát, képes kellőképpen felkelteni az olvasó érdeklődését, persze nem utolsó sorban a kitűnően megválasztott alanyoknak” köszönhetően. A harmadik könyvről Katherine’s Bookstore blogon olvastam, egy jó kis klasszikus krimi egy olyan szerzőtől, akiről korábban nem hallottam.

 http://tipitopiolvas.blogspot.hu/2013/05/colin-dexter-az-utolso-busz-woodstock.html

Már csak két könyvről kell említést tennem. A Loving and Giving 1914-ben kezdődő történetében Molly Kean egy felső osztálybeli ír családban született kislány, Nicandra, gyermek és felnőttkorát meséli el, a szülői házban megtapasztalt fájdalmakat és kegyetlenségeket, amelyek későbbi életére is hatással vannak. Geraldine Brooks könyve, a Year of Wonders egy angliai faluba kalauzolja az olvasót az 1666-os év pestisjárványa idejére, amikor a lakók, hogy megakadályozzák a járvány terjedését, karantént vonnak a falu köré, elzárva magukat külvilágtól.  Mindkettő érdekes olvasmánynak ígérkezik, és mindkét írónőtől ez lesz az első könyv, amit olvasok.

 

A gazdag  áprilishoz képest a szegényebb májusban csak öt könyvvel gyarapodtunk, csupa krimi és kaland műfajban. Kettőt kivételesen a párom vett meg:  naná, hogy egy újból kiadott Jack Reacher történetet, A titokzatos látogatót, amelynek hiánya eddig foghíjassá tette a polcon álló sorozatot, és Sapkowski Vaják sorozatának legújabb magyarul megjelent kötetét a Tündevért.  Én a Maigret regények számát növeltem hárommal, bár még így is messze állunk attól, hogy az összes meglegyen.

 

 

Ezek lennének az újdonságok, bár most jut eszembe, hogy a párom szüleinek könyvtárából legalább 2 zsák könyv vándorolt át hozzánk szintén ebben a hónapban, de még ott állnak az előszobában felhalmozva, mert nem jutottam oda, hogy alaposan átnézzem és elrakjam őket. Az még egy boldogságos feladat lesz, és ha elkészültem vele igyekszem írni róla.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése