2015. április 8.

Márciusi szerzemények és könyvtári látogatás

Ha hinni lehet az előrejelzéseknek, akkor lassan a tavasznak megfelelő időjárásnak örülhetünk (bár most éppen esik és hideg van), végleg elpakolhatjuk a téli cuccainkat, hogy előkerüljenek a kellemes napsütéshez jobban passzoló könnyű, színesebb ruhadarabok, amik már önmagukban is jobb kedvre deríthetnek. És könyvmolyok lévén készülhetünk a 22. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválra, amire április 23.-26. között kerül sor, szokás szerint a Millenárison. Az időpontról való tájékozódáson túl még nem jutottam oda, hogy közelebbről szemügyre vegyem a programokat, bár azt tudom, hogy a díszvendég Jonathan Franzen lesz, akit a kortárs amerikai irodalom egyik fenegyerekének tartanak, és akinek művei - Javítások, Szabadság, Erős rengés - itthon az Európa kiadó gondozásában jelentek meg. Rajongói az elkövetkező napokban egy esszékötetnek örülhetnek, ami Diszkomfortzóna címmel lát majd napvilágot, és amelyben Franzen saját magáról, egy író felnőtté válásáról vall. A kötet bemutatójára április 25.-én, szombaton kerül sor, természetesen a szerző közreműködésével. Ebben ki is merülnek a könyvfesztiválra vonatkozó ismereteim, nem tudom, hogy milyen újdonságokra számíthatunk, és azon sem gondolkoztam még el, hogy milyen (régebbi) köteteket szeretnék esetleg beszerezni.

Ami pedig az elmúlt hónap szerzeményeit illeti, igencsak szűkösen mértem őket, mert nem igazán éreztem ellenállhatatlan késztetést a vásárlásra. Volt ugyan néhány újdonság, amit elraktároztam a valamikor beszerzendő kötetegek kategóriájába, de kifejezetten egyikhez sem volt kedvem, kivéve az új Agatha Christie kötethez. Ha van olyan könyv, amelyet bármikor képes vagyok venni, az egy Christie kötet, főként, hogyha Poirot a főszereplő, szóval míg nem lesz teljes a kollekció időnként engedni fogok a csábításnak. A Zátonyok közt most jelent meg új fordításban, nálam nem ez volt a mérvadó, hiszen a régit nem olvastam, így nem igazán fogom tudni, hogy az új fordítás jobb-e vagy sem, egyszerűen most ehhez volt kedvem. Mivel párosan szép az élet, így aztán Christienek egy társat is kerítettem Bohumil Hrabal személyében, a regényei közül pedig az Őfelsége pincére voltam lett a befutó.

Slussz passz ennyi volt a múlt havi beszerzés, pontosabban a könyvesbolti, mert bizony ismét szorgalmasan látogatom a könyvtárunkat és még szorgalmasabban figyelem az újdonságokat, így azt kell mondjam, hogy kölcsönzés terén igencsak elszaladt velem a ló (nem is tudom, mikor leszek képes a sok felhalmozott könyvet elolvasni). Íme a gyűjtemény:


Jonathan Franzen egyetlen könyvét sem olvastam (most pedig a figyelem középpontjába került a könyvfesztivál kapcsán), így amikor megláttam a Javításokat az újdonságok polcán lekaptam, bár azt kell mondjam, hogy  a formátuma (nagy és vastag - 630 oldal!) egyelőre nem túl hívogató. Ugyancsak ott akadtam rá a hasonló formátumú (de nehezebb és vastagabb - 700 oldal és...) Alan Turing életrajzra, a Kódjátszmára (a filmet nem láttam még). Mivel a Térség sorozat első két kötetében már végigizgultam Holden és legénységének kalandjait, kérdéses sem volt, hogyha bekerül a könyvtárba a befejező rész, az Abaddon kapuja, azt is szeretném elolvasni. Ez utóbbi sem valami filigrán, de legalább a súlya kevesebb. Jussi Adler-Olsen regényeiről már sokat olvastam, csak éppen őket nem, de nemrégiben megnéztük a Fácángyilkosokból készült filmet, ami a sorozat második kötete, és ennek hatására kikölcsönöztem az elsőt, a Nyomtalanult, hogy lássuk miképpen alakult meg a Q-ügyosztály és mi volt az első megoldott eset. Két ifjúsági kötet zárja a sort: a Szövetségre már régóta vártam, hiszen egy évvel ezelőtt olvastam a Paladin-prófécia első könyvét és nagyon is élveztem; a Leányrablás Budapesten elsőre a borítójával fogott meg, de azt kell mondjam, hogy maga a történet is figyelemfelkeltő. (Itt elolvashatjátok a posztot.)

Remélem poszt is születik majd az élményekről, egyszer, valamikor. Jelenleg elég rosszul állok a posztolási teljesítménnyel, egyszerűen képtelen vagyok utolérni magam, csak halmozom és halmozom az elolvasott köteteket, és tervezem, hogy na majd a következő nap melyikre kerítek sort, de eddig nem sok sikerrel. És áprilisra már két rendelést jegyezhetek fel, sok új kötettel, és a Könyvfesztiválról sem fogunk üres kézzel hazajönni, szóval lesz olvasnivaló bőven, csak legyen időm és kedvem hozzájuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése