2013. szeptember 25.

Könyvtárban jártam # 2

Kép innen
Az eltelt nyári hónapok után, arra gondoltam, eljött az idő, hogy ismét elzarándokoljak a könyvtárba. Már hiányzott, hogy a saját könyvtáram után, olyan polcok között bóklásszak, amelyeknél nem tudom, hogy hol és milyen kötetek találhatók. Nem volt kifejezett kívánságom, úgyhogy a véletlenre és a pillanatnyi lelkiállapotomra hagyatkoztam. Mint látni fogjátok elég vegyesre sikeredett a választásom: YA fantasy, könnyed romantikus, történelmi, és nem annyira könnyedek és romantikusak. Ez alkalommal mellőztem a krimi vonalat, mert azokból jelenleg itthon is van bőven, amit még nem olvastam el. Jó volt csak úgy lődörögni, nézegetni a köteteket, beleolvasni ebbe is, meg abba is, mérlegelni, hogy melyikre essen a választás. Nehéz döntés volt, mert nem akartam elhozni az összeset, amit kinéztem, de végül mégis több jött velem haza, mint ahogy elterveztem. Négyre gondoltam, de végül hat lett belőle.

Hazaérve tudatosult igazán bennem, hogy egy kivételével mindenik kötet nagy és vastag, és minimum 400 oldal. Remélem, rajtam kívül más nem szándékozik ezeket olvasni a közeljövőben, mert nem valószínű, hogy az első határidőig sikerül az összest elolvasni. De lássuk a könyveket.



Khaled Hosseini neve a Papírsárkányok révén volt ismerős számomra. Nagyon sokat olvastam már róla, ha a kezembe akad, biztosan azt veszem ki, de az Ezeregy tündöklő nap volt az, amelyiket megláttam. Két nő megrázó története a 80-as évek Afganisztánjában, szerelemről, szeretetről, családról, barátságról. Nagyon kíváncsi vagyok rá. Kevés olyan könyvet olvastam, amely Kelet világába, történelmébe kalauzol. Emlékszem, hogy annak idején nagyon szerettem Jean Sasson Hercegnő-trilógiáját. Tudom, hogy Khaled Hosseini könyve különbözik ettől, de gondolom, hogy az arab nők helyzet sok országban hasonló (bejegyzés itt).


A védekezés művészete egy nagy kérdőjel számomra. A baseball világa eléggé távol áll tőlem, és ennek a könyvnek többek között ez az egyik témája, ahogy a borító is enged következtetni rá. Azonban a főiskolai élet, a barátságok, a szerelem, a siker és a kudarc, a beteljesült és összetört álmok szinte mindnyájunk életét végigkísérik, úgyhogy ebből a szempontból, még akár élvezetesnek is találhatom Chad Harbach férfiasnak mondott prózáját.

C. W. Gortner könyve, A királynő esküje Kasztíliai Izabella történetét meséli el. Számos történelmi könyvet olvastam az évek során, de Kasztíliai Izabella éltéről szólót még egyet sem.  Most ennek is elérkezett az ideje (bejegyzés itt).

Sophie Kinsella könyvét az éppen visszavitt kötetek között pillantottam meg. Korábban úton-útfélen szembe jött velem az írónő valamelyik Boltkórós regénye, de nem éreztem késztetést, hogy bármelyiket is elolvassam. A Csörögj rám! a fülszöveg alapján viccesnek tűnt, és bár az írónő más könyvét is megtaláltam a polcokon, végül még is erre esett a választásom. El is kezdtem olvasni, és imádom (itt olvashatjátok a lelkesedésemet).

Az utolsó két könyv között nem tudtam dönteni, így mindkettőt elhoztam. Mindkettő YA fantasy, és mindkettő egy-egy sorozat első része. Ritkán olvasok YA irodalmat, de ezek most valahogy mégis elcsábítottak. Maggie Stiefvater könyvére már a megjelenésekor felfigyeltem, a borító, meg az egész történet kíváncsivá tett, de a megvételét csak halogattam, úgyhogy amikor megláttam a kötetet könyvtárban, egyből lecsaptam A Hollófiúkra (bejegyzés itt).

Cynthia Hand könyve olyan szempontból nyomott a latban, hogy hamarosan megjelenik az Angyalsors trilógia utolsó kötete is, így ha az első megnyeri a tetszésemet, akkor nem kell hónapokat/éveket várni a folytatásra, maximum annyit, míg sikerül kezet tenni rá a könyvtárban.



Ezekről várhattok az elkövetkezendőkben bejegyzéseket, na meg az újakról, amelyeket mostanában vettem. A napokban bőven jutott időm olvasásra, csak a gondolataimat még nem sikerült összerakni. Jelenleg hat könyv vár arra, hogy véleményt mondjak róluk, vészesen közeledik a hó vége, amikor majd az e hónapi beszerzések kerülnek terítékre, és a jövő havi megjelenések, szóval lesz amiről írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése