2015. június 18.

Brenda Joyce a de Warenne-dinasztia sorozata

Brenda Joyce neve nem volt ismeretlen számomra. Kezdetben a General Press kiadónál, jelenleg a Harlequin Magyaroszág-nál megjelenő Francesca Cahill sorozatával az írónő egyből a kedvenceim közé avanzsált. Emlékszem, hogy amikor felfedeztem már legalább három kötet megjelent magyarul, úgyhogy egyiket a másik után olvastam, annyira kíváncsi voltam a szereplők sorsának alakulására. Az, hogy hosszú hónapokat kellett várni az újabb kötet megjelenésére kissé lelohasztotta a lelkesedésemet, és az ötödik kötet után megakadtam. Szóval van még négy a sorozatból, ami olvasásra vár, de előtte talán nem ártana újraolvasni, vagy legalább fellapozni az elsőket, hogy felfrissítsem a történteket. Addig is elkezdtem az ismerkedést az írónő egy másik sorozatával, amelynek középpontjában az ír de Warenne (és az O'Neill) család tagjai állnak. A sorozatban eddig tizenhárom kötet és egy novella jelent meg, amiből nyolc olvasható magyarul (bár két kötet és a novella, csak lazán kapcsolódik a könyvekhez). 

A sorozat érdekessége, hogy több történelmi korban játszódik, hiszen az első de Warenne hősök a középkor hódításokkal és háborúkkal terhes világában bukkannak fel, hogy aztán az 1500-as években Erzsébet királynő egyik kegyelt kalóza személyében egy O'Neill is feltűnjön a színen. A két család sorsa a Régenség korában fonódik össze, amikor Edward de Warenne feleségül veszi a megözvegyült Mary O'Neillt, és így a de Warenne testvérek (Tyrell, Rex, Cliff és Eleonore) két mostohatestvérre tesznek szert Devlin és Sean O'Neill személyében. Innentől kezdve öt köteten keresztül követhetjük nyomon a hat testvér sorsának alakulását. Az írónő azonban itt még nem állt meg, hanem a kora Viktoriánus korszakba is elhelyezett néhány történetet, melynek főszereplői immár a következő generáció felcseperedett tagjai. Azt nem tudni, hogy ennyi kötet után lezártnak tekinthető már a sorozat, vagy sem, de elnézve az írónő weboldalán felrajzolt családfát, bármi megtörténhet, mert bőven akad még de Warenne és O'Neill csemete, aki történetet kaphat. 

A sorozat kötetei ahogy az írónő weboldalán szerepelnek:

The Medieval Set - A középkori hódítások
The Conqueror (Rolfe de Warenne és Ceidre of Aelfgar)
Promise of the Rose (Stephen de Warenne és Mary Canm

Elizabethian Set - Erzsébet királynő kora 
The Game (Liam O'Neill és Katherine Fitzgerald)



Regency Set - A Régenség világa
The Prize – A váltságdíj (Devlin O'Neill és Virginia Hughes)
The Masquerade – Az álarcos bál (Tyrell de Warenne és Lizzie Fitzgerald)
The Stolen Bride – Az ellopott menyasszony (Sean O'Neill és Eleanore de Warenne)
A Lady At Last – Lady Vadóc (Cliff de Warenne és Amanda Carre)
The Perfect Bride - Félelem és szenvedély (Rex de Warenne és Blanche Harrington


és a magyar borítók:



Victorian Set - A Viktoriánus korszak
A Dangerous Love – Vándor szívek (Ariella de Warenne és Millian St. Zavier)
An Impossible Attraction – A szűz szerető (Alexi de Warenne és Elysse O'Neill)
The Promise – Az ígéret (Stephen Mowbray és Alexandra Bolton)



és a magyar borítók:



Loosely Related books in the series - A sorozathoz lazán kapcsolódó történetek
Scandalous Love (szinték a Viktoriánus korban játszódik)
House of Dreams (egy szerelmi történet napjaikból)
The Awakening (novella a Heart of the Home antológiában))



Már jó ideje szemezgettem a sorozattal, de most rászántam magam, hogy nekikezdjek. Az utóbbi időkben egyre-másra kísérletezem új szerzőkkel, de eddig még egyikről sem mondhatom el, hogy egy-egy regényük elolvasása után kedvencekké váltak volna, úgyhogy még folyik a hajsza a történelmi romantika terén. Mivel a Francesca Cahill sorozatot igazán kedveltem (kedvelem) és jó pár köteten keresztül izgultam a szereplők sorsáért (tényleg újra kellene olvasni őket, hogy végre befejezzem), gondoltam, hogy ezzel a sorozattal sem nyúlhatok mellé. Nagyon sajnálom, hogy az első három kötet nem jelent meg magyarul (még?), és szerencsétlenségemre a könyvtárban a Lady Vadóc volt, amit először elhozhattam, de van nekünk egy fiók könyvtárunk is, és ott örömömre néhány napja Az ellopott menyasszonyt fedeztem fel, így végül Sean és Eleanor történetével kezdtem a sort (hamarosan érkezik a poszt is). Tegnap pedig a Félelem és szenvedély is visszakerült az állományba, úgyhogy azt is lefoglaltam, szóval a nyár egy része a de Warenne családról fog szólni, és remélem a további köteteket is sikerül majd beszerezni. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése