2014. június 30.

Az év eddigi leghosszabb listája - júniusi beszerzések

Az év elején elkezdtem listát vezetni az idén vásárolt könyvekről, és minden hónap végén színessel kihúzogatom azokat, amelyeket el is olvastam. Igaz, hogy egyelőre még nem annyira színes a lista (régebbi és könyvtári könyvek is képbe jönnek), de nagyon remélem, hogy az év végéig ez változni fog. Ahogy a címből már kitűnik, a június eddig kenterbe veri az összes korábbi hónapot, talán az év utolsó hónapjainak valamelyike lesz képes csak felvenni vele a versenyt. Igaz, hogyha június, akkor Könyvhét, de a jókora halom még távolról sem írható ennek a számlájára, mert előtte és utána is böngésztem és vásárolgattam. 

Olyan szép számmal vannak az új szerzemények, hogy csoportokba osztottam őket. 

A krimi/történelmi krimi/sci-fi műfaj képviselői hárman vannak: az új Gordianus regény, a tizedik Harry Hole nyomozás, valamit Jack McDevitt Priscilla Hutchins-sorozatának első része. A nílusi rablókat már el is olvastam, és bejegyzés is született belőle. 



Tisztában vagyok azzal, hogy mostanában kevesebb szépirodalmat olvasok, és többségben vannak a krimik és a könnyű szórakoztató olvasmányok, de én mindig tartom magam ahhoz, hogy olvasni kedvtelésből és élvezettel érdemes, és így azokat a könyveket, amelyek ezzel az élménnyel ajándékoznak meg. De júniusban a szórakoztató irodalom mellett, szépirodalom is bekerült a kosárba.
Az a hatalmas harmadik Gárdonyi regény eddig hiányzott a könyvtárunkból, és újdonság volt számomra. Christopher Tietjens, az utolsó angol úriember történetének folytatása magától értetődően került a Könyvheti szerzemények közé, és amint a kiadótól megtudtam, ősszel már a harmadik rész is olvasható lesz. Korábbi regényeivel Julie James megfogott magának, úgyhogy ettől kezdve az írónő magyarul megjelenő regényeire én vevő vagyok (ezt is elolvastam már). Annak ellenére, hogy elég sok Kate Furnivall regény olvasható magyarul, még egyet sem olvastam (bár Szentpétervár ékköve ott áll a polcon), de ez az újonnan megjelent nagyon izgatta a fantáziámat, így könyvheti beszerzés lett. M.C. Beaton és én többé kevésbé hadilábon állunk egymással, mert az Agatha Raisin sorozatával annyira nem sikerül megragadnia, de lehet, hogy kellett volna még egy esélyt adjak neki. Akárhogy is van, a történelmi romantika műfajába tartozó Az utazó házasságközvetítő-sorozatára nagyon kíváncsi voltam. Miss Pym is a Könyvhétről jött velem haza, azóta el is olvastam, és meglepően jól szórakoztam rajta (bejegyzés úton).




Az elmúlt években nem telt el úgy Könyvhét, hogy ne gyarapodott volna a Maigret-sorozatunk, és ez idén sem volt másképp. A Maigret és a vizsgálóbíróMaigret és a hajléktalan, Maigret türelmes gyarapította az állományt. Lawrence Block könyvtárunkban eddig A betörő, aki... sorozatával képviselte magát. Aztán valamikor szert tettem a Bérgyilkos-sorozat negyedik kötetére, Bérgyilkos inkognitóban, de nyilván nem ezzel fogom kezdeni a sorozat olvasását, úgyhogy be kell szerezni a korábbi köteteket is. Most már a harmadik is megvan, szintén Könyvheti szerzemény, akár csak Georges Simenon A kíséretek című sötét pszichológiai bűnregénye. És mivel mindenik ötszáz forintos befektetés volt, igazán megérte őket megvenni. 



Az év eleje óta ebben a hónapban engedtem ismét az angol csábításnak, és így könyvtárunk néhány idegennyelvű kötettel is gyarapodott. A háromból kettő sorozat darab. Susanna Gregory és a Thomas Chaloner-sorozata régi kedvenc. Az eddig megjelent kilenc regényből hatot olvastam, úgyhogy itt az ideje, hogy növeljem ezt a számot. Sarah MacLean neve már a magyar olvasónak is ismerősen csenghet. A Könyvmolyképző Kiadónál jelent meg A csábítás kilenc szabálya című történelmi romantikus regénye. A One Good Earl Deserves a Lover a The Rules of Scoundrels-sorozat második kötete, az elsőt még az év elején olvastam, de nem írtam róla, talán majd a kettőről együtt. Angela Thirkelltől a tavaly olvastam először. A High Rising hangulata és története nagyon tetszett, remélem ezúttal is hasonló élményben lesz részem, és a borítója ennek is ugyanolyan imádni való, mint a korábbinak.




Annak ellenére, hogy elég sok könyvet sikerült elolvasni a hónap folyamán, jóval kevesebb bejegyzésere jutott időm. Terveim szerint a lenti listán szereplőkre számíthattok majd a következőkben:
Jennifer Crusie: Száguldás a Szerelembe
Alfred Komarek: Polt felügyelő sírdogál
M.C. Beaton: Miss Pym és a menekülő menyasszony
Jennifer Johnson: Messzire még Babilon?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése