2013. október 13.

Őszi termés

Jó lenne azt mondani, hogy szeptemberben visszafogtam magam, de ez így nem lenne teljesen igaz. Persze az augusztusi őrületemet nehéz lett volna felülmúlni, de azért így sem panaszkodhatok. Tudom, hogy rengeteg jó könyv jelent meg a múlt hónapban, nagyon sokkal szemezgettem, ehhez képest csak hármat vettem, ami közül csak kettő új megjelenés. Muszáj néha nemet mondani, hiába fáj a szívem. Már csak azért is ezt kellett tennem, mert a hónap elején kihasználva pár akciót és ingyenes házhoz szállítást az angol várólistámon szereplő könyveim számát csökkentettem. Igaz, hogy nagy részük használt, de mindenik kitűnő állapotban van. És ha arra gondolok, hogy átlagosan 800 Ft fizettem darabonként, akkor bizony többszörösen is megérte. Ugyanez most nem mondhatom el a hazai kiadók köteteiről, de ott is igyekeztem kihasználni az akciókat, így a három magyar nyelvű kötethez 20% illetve 25% kedvezménnyel jutottam hozzá. A negyedik születésnapi ajándék volt.


Lori Nelson Spielman Álomlistája nagyon izgatta a fantáziámat. Nem igazán tudtam, hogy mit higgyek el könyv körüli felhajtás miatt: nagy várakozás előzte meg a megjelenését, sok pozitív kritikát kapott, már készül a film is belőle… Volt már rá példa, hogy ami külföldön hatalmas siker volt, az az itthoni olvasóközönségnek nem lett a kedvence, úgyhogy kíváncsi vagyok, hogy ennek a könyvnek milyen lesz a hazai visszhangja.

 Amanda Stevens könyve régi várólistás darab. Ettől függetlenül egy kicsit tartok tőle, hogy az Örök kísértés talán mégsem fog annyira tetszeni, mint ahogy én azt elképzelem. A múlt hónapban jelent meg a folytatás,  A Birodalom címmel, úgyhogy ha tetszik majd a stílus és a történet, nem kell várjak a folytatásra. 

Dan Brown Infernójának nem tudtam ellenállni. Tudom, hogy ezt a párom is elolvassa majd, és igazából én is eléggé kíváncsi vagyok Langdon professzor újabb kalandjára, úgyhogy nem sokat gondolkoztam, amikor lehetőség adódott rá, hogy megvegyem.

Már nagyon régen szerettem volna elolvasni Luca Di Fulvio tavaly megjelent könyvét, az Álmok bandáját, de sok máshoz hasonlóan ennek a megvételét is halogattam. Aztán felfedeztem a könyvtárban, úgyhogy lestem, hogy mikor sikerül lefoglalni, és végre rám mosolygott a szerencse, mehettem volna is utána, de nagy örömömre megkaptam születésnapi ajándékként, úgyhogy most már a saját példányomat fogom elolvasni.

Az angol nyelvű könyvek listája ennél egy kicsit hosszabb lesz. Régi és újabb várólistás darabokat sikerült beszerezni.

David Roberts és Kate Carlisle könyve egy-egy sorozat első kötete. Műfajukat tekintve mindkettő krimi, de különböző időkben játszódnak. A Sweet Poison az 1930-as évekbe kalauzol, nyomozóink a nemesi származású Lord Edward Corinth, és Verity Browne újságíró kisasszony. A Homicide in Hardcover viszont napjainkban játszódik, főszereplője egy fiatal könyvrestaurátor, bizonyos Brooklyn Wainwright. A könyvre a sorozat neve miatt figyeltem fel: A Bibliophile Mystery

Mary Stewart romantikus kalandregényével – Airs Above the Ground – Ausztriába utazhatunk, már csak ezért is kíváncsi vagyok rá, a történetbe pedig a bécsi Spanyol lovas iskola is szerephez jut.

Rejtélyek, titkok és családi dráma ötvözete Donna Tartt könyve a The Little Friend. Egy kilenc éves kisfiú rejtélyes halála körül bonyolódnak a dolgok, amikor évekkel a tragédia után a tizenkét éves Harriet úgy dönt, hogy kideríti mi történt tizenkét évvel korábban a bátyával, és feltett szándéka bosszút állni a gyilkoson.

Madeline Miller könyve Görögországba repít, a hősök és istenek korába. A The Song of Achilles egy különös barátság történetét meséli el, főszereplőink Achilleus és Patroclus.

Dave Boling könyve a Guernica a Navarro család, a baszk város Guernica és Spanyolország tragédiája a második világháború küszöbén a spanyol polgárháború éveiben. Erre is nagyon régen vágytam.

Remélem egyik szerzeményem sem lesz csalódás.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése