2015. október 20.

Liebster Award

Mivel az utóbbi hónapokban (főként a nyáriakban) nem igazán jutott időm a blogommal foglalkozni, nem is gondoltam rá, hogy bárki bármilyen díjban részesítene. 2014-ben már megkaptam egyszer ezt a díjat Olíviától, úgyhogy kellemes meglepetésként ért, amikor Katherine, a Katherine's Bookstore bloggerinája megtisztelt vele. Köszönöm, örültem neki. 
A díjra vonatkozó szabályok: 
1. Meg kell írni kitől kaptam a díjat.
2.Írnom kell magamról 10 dolgot.
3.Válaszolni kell a jelölő személy által feltett kérdésekre.
4. Megnevezni tíz új jelöltet és feltenni nekik 10 kérdést. 

Mivel már korábban is írtam magamról, akadhat ismerős szöveg a felsoroltakban, de talán valakinek ezek is újdonságok lesznek: 

1. Próbálok home office-t kialakítani, de azt kell mondjam, hogy amennyi előnye, éppen annyi hátránya is van. 
2. Szeretek színházba járni. Vígjáték, kamaradarab, drámai vagy zenés előadás nálam nem számít, mindeniket szívesen megnézem. 
3.Nagy mozi rajongó vagyok (lesz is jó sok film, ami nemsokára kerül a mozikba, és szeretném megnézni őket,pl.  az új James Bond, vagy a Star Wars -The Force Awakens).
4. Egy hónapos friss kutyagazdi vagyok. Egy tíz hetes beagle kölyökkutya boldogítja (és fejtetőre állítja) az életünket, de nagyon imádni való kis aranyos. 
5. Szerettem volna valamiben kimagaslóan tehetséges lenni, de a természet másoknak adományozta ezeket a tehetségeket, legyen szó művészetekről, zenéről, tudományról...
6. Gyermekkoromban ebben a sorrendben változtak, a mi leszek, ha nagy leszek elképzeléseim: kémikus, ügyvéd, régész, művészettörténész... végül teljesen más felé vettem az irányt, de a múlt és a művészetek iránti érdeklődésem megmaradt. 
7. Imádom a gránátalmát, örülök, hogy jön a szezonja. 
8. Még mindig szeretek sütni-főzni, és új recepteket kipróbálni. Egyre másra megveszem a receptújságokat, attól függetlenül, hogy rengeteg van már itthon, de élvezem az újdonságokat végiglapozgatni és elmélkedni a csábító receptek fölött. 
9. Remélem egy napon valamelyik hazai kiadó is felfigyel P. B. Ryan Nell Sweeney Mytery sorozatára, és elhozza nekünk a fordítást. Egyik kedvenc krimi-sorozatom, angolul már kétszer is elolvastam, pedig hat kötetből áll. 
10. A Háború és béke a mumus könyvem, eddig legalább ötször futottam neki, mindig egy kicsivel többet sikerült elolvasni, de aztán csak félretettem eljövendő időkre...

Katherine kérdéseire a válaszaim: 

1. Ha teheted, kérlek, áruld el, miért az a blogod neve, ami? Egy gyermekkori kedvenc emlék ihlette. 
2. Mi az első két dolog (esetleg szó), ami eszedbe jut az olvasással kapcsolatban? Kedvenc időtöltés, és mennyi minden van még, amit szeretnék elolvasni.    
3. Mi volt a legfurcsább hely vagy szituáció, ahol olvastál már? Nem jut eszembe semmi említésre méltó, átlagos helyeken - mint otthon, vonat, várakozás közben, bárhol is legyek - szoktam olvasni.
4. Általában hány könyvet olvasol egyszerre? Volt, amikor többet is, de az utóbbi időben leredukáltam egyre. Ha valamivel nehezebben haladok, néha megfordul a fejemben, hogy talán szüntet kellene tartanom egy másik olvasmány elkezdésével, de végül leteszek róla, mert számomra nehéz visszatérni a félretetthez. 
5. Mi a véleményed arról, ha valaki félbehagyja egy könyv olvasását? Nem ítélem el, velem is előfordult már, igaz nem túl sok alkalommal, de én azt mondom, hogyha valami nem megy, nem kell erőltetni. Az olvasás legyen szórakozás és kellemes kikapcsolódás. 
6. Rendszerezed-e valahogy a könyveidet (polcrend, katalógus stb.)? Igyekszem műfaj szerint rendezni őket, de van olyan polcom is, ahol a kedvenceket tartom, és bizony ott eléggé vegyesen vannak. 
7. Mi a véleményed az e-könyv-olvasóról, neked van-e? Van egy Kindle-em, ajándékba kaptam, szoktam is venni e-könyveket, főleg angol nyelvűeket, bár most már néhány magyar nyelvű regény is van rajta. Nincsen semmi különösebb gondom vele, utazáskor nagyszerűen beválik, lehet válogatni az olvasmányok között és kevés helyet foglal, de ettől függetlenül én még mindig a papír alapúakat részesítem előnybe. Már csak ilyen régi módi vagyok. 
8. Mi hat rád jobban: egy könyv borítója, vagy egy könyv fülszövege? Először mindig a borítóra figyelek fel, de ha a fülszöveg nem ragad magával, akkor lehet bármilyen szuper a borító, nem fogom kézbe venni. 
9. Gyűjtesz-e valamit a könyveken kívül, ha igen, mit? Könyvjelzőket és hűtőmágneseket.
10. Szereted-e a magas sarkú cipőt (máson vagy magadon)? Igen, szerintem nagyon csinosan mutat egy női láb egy szép magas sarkú cipőben (bár a nagyon magasakat nem kedvelem).

Az én kérdéseim: 

1. Miért kezdtél el könyves blogot vezetni?
2. Melyik évszak a kedvenced és miért?
3. Milyen ajándékot szeretsz kapni a könyveken kívül?
4. Hogy lettél könyvmoly (valaki hatással volt rád, sokat olvastak neked gyermekkorban, stb.)?
5. Melyik könyv "világában" élnél legszívesebben?
6. Kutya vagy macska? Ha van házi kedvenc, micsoda, ha nincsen, mit szeretnél, vagy tudnál elképzelni?
7. Kedvenc időtöltés az olvasáson kívül?
8. Szeretted a kötelező olvasmányokat a suliban? 
9. Könyvsorozat vagy egy kötetes regény?
10. Poirot vagy Sherlock Holmes? A regények vagy a sorozatok?

Akiket én szívesen olvasok többnyire már megkapták a díjat, vagy régebben tőlem, vagy más bloggertől, de azért felsorolom őket, és ha valamelyikük szeretne válaszolni a kérdéseimre, örülni fogok: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése