2014. április 17.

Liebster Award

Legnagyobb meglepetésemre Olíviától megkaptam a Liebster Award díjat, nagyon köszönöm neki, örömre adott okot ezen a borús napon.


 A díjhoz tartozó szabályok:

- Tedd ki, hogy kitől van a díj!
- Írj magadról 11 dolgot!
- Válaszolj 11 kérdésre!
- Küldd tovább 11 embernek!
- A feladónak nem küldheted vissza :P

Néhány dolog magamról:
  1. Egyik kedvenc virágom a tulipán, imádom, hogy éppen szezonja van, minden nap megcsodálom a kertben lévőket, kecsesek, színesek és szépek.
  2. Szeretek főzni, és új recepteket kipróbálni.
  3. Szeretem a tengert, de pocsék úszó vagyok.
  4. A könyvek mellett sorozat-rajongó vagyok, általában krimiket nézek.
  5. Gyermekkoromban számtalanszor elolvastam a Winnetout, de csak egyetlen egyszer az elejétől végig, ezt követően minden alkalommal átugrottam a Winnetou haláláról szóló fejezetet (Sötét árnyak suhogása – :( ).
  6. Gyermekként nem szerettem a spenót- és a sárgarépa főzeléket. Előbbi most már az egyik kedvencem, utóbbit pedig most sem. 
  7. Szeretem saját készítésű ajándékokkal meglepni a szeretteimet/ismerőseimet.
  8. Éjjeli bagoly vagyok, mindig élveztem éjszakába (sokszor hajnalig) nyúlóan olvasni, akkor is, amikor reggel suliba kellett menni. 
  9. Ha Párizs és Róma között kellene választani, Rómát választanám.
  10. Az első könyv, amit angolul olvastam, egy történelmi krimi volt, Susanna Gregory: A Conspiracy of Violence, és imádtam, annak ellenére, hogy eléggé megküzdöttem vele.  
  11. Egy könyv, amit magamtól talán sosem olvastam volna el, de a párommal együtt ő is beköltözött az életembe, és milyen jól tette: James Jones: Most és mindörökké. Mindenkinek csak ajánlani tudom. 

Válaszaim Olívia kérdéseire:
  1.  Kávé vagy tea?  -  Tea, és mindig újakat kipróbálni. 
  2.  Milyen lenne az álommunkahelyed?   Itthon a saját íróasztalomnál.
  3. Melyik az a könyvszereplő, akivel leginkább azonosulni tudsz?Nehéz lenne hirtelen dönteni, mert rengeteg nagyszerű karakterrel találkoztam olvasói múltam alatt. 
  4. Mit gondolsz, a csillagjegyedhez tartozó személyiségtípus jól jellemez téged? Éppen a szűz/mérleg határvonalon születtem, tapasztalatom szerint, egy kicsi ebből is, egy kicsi abból is  jellemző rám, de egyik sem tökéletesen. 
  5. Ha egyetlen dolgot megváltoztathatnál magaddal kapcsolatban (külső és/vagy belső), mi lenne az?  Feltekerném az önbizalom gombot. 
  6. Ha találkozhatnál egy ismert emberrel a múltból vagy a jelenből, ki lenne az? George R. R. Martin.
  7. Mi lenne az első, amit megkérdeznél tőle? Tudja-e már, hogy min fog dolgozni A tűz és jég dala ciklus befejezését követően?
  8. Ha egy hétig egyfélét ehetnél, mi lenne az?  Zöldségsalátát, és egyáltalán nem fogyókúrás céllal. 
  9. Ha bárhová elutazhatnál a világon, hová mennél?Keresztül-kasul bejárnám Skócia gyönyörűséges helyeit, nem beszélve az évszázados várakról. 
  10. Van valami, amit mindig szerettél volna kipróbálni, de még nem volt       bátorságod/lehetőséged?  Nem vagyok egy vakmerő alkat, a tériszonyom is olykor előjön, így az extrém tevékenységek egyáltalán nem vonzanak, bár a vadvízi evezést kipróbáltam, és egész jó élmény volt. 
  11. Ha egy napig semmi dolgod nem lenne, mivel töltenéd az időt?Elmennék a párommal kirándulni. Olvasni hazaérkezés után is lehet. 

És akkor az én kérdéseim: 
  1. Kedvenc szerző, akitől dedikált példányt szeretnél?
  2. Pozitív hős, akivel szívesen összefutnál?
  3. ….és negatív, akit biztosan elkerülnél?
  4. Egy szépirodalmi mű, amit még nem olvastál, de szeretnéd pótolni? 
  5. ….és miért?
  6. Melyik korban és kinek (író) a társaságában tudnál elképzelni egy Föld-körüli utazást?
  7. Ha egy napot kedvedre barangolhatnál a világ bármely könyvtárában, melyiket választanád? 
  8. Mit gondolsz, képes lennél a kedvenc műfajodban egy saját történetet írni? 
  9. Ha könyvkiadót alapíthatnál, melyik az a három szerző, akinek a könyveit mindenképpen szeretnéd a hazai olvasókkal is megismertetni?
  10. Szerinted miért olvasunk több külföldi irodalmat, mint hazait?
  11. Saját példány, vagy könyvtári kölcsönzés?
Nekik küldeném tovább a díjat, bár nagy valószínűséggel néhányuk már korábban is megkapták (ha igen, nem muszáj válaszolni a kérdéseimre, csak ha kedvet éreztek hozzá), de én őket olvasom a leggyakrabban, és  szeretem az írásikat: 


Ők már válaszoltak a kérdéseimre, ez úton is köszönöm nekik:

Katherine's Bookstore
márti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése